Michelin ziet omzet stijgen

Michelin ziet omzet stijgen

In de eerste negen maanden van 2019 heeft Michelin Group een 1,3% hogere omzet geboekt. Dit blijkt uit het gepresenteerde kwartaalverslag. De acquisities droegen daar voor 7,1% aan bij.
Volumes dalen
Wel daalden de volumes met 0,8%. In de eerste negen maanden van 2019 verkocht het concern minder autimotive banden .Wel steeg het aandeel van 18 inch banden en groter. De volumes truckbanden lieten een krimp zien in moeilijke markten, maar de banden in de mijnbouwsector lieten ook een groei zien. In de landbouw- en bouwsector was de daling groter dan verwacht. Toch was er een verbetering in de prijsmix, vooral met een prijsstijging in het derde kwartaal.
Concurrentiepositie
Als een antwoord op de dalende markt zegt Michelin te werken aan een verbetering van haar concurrentiepositie, vooral in de snelgroeiende segmenten, aldus CEO Florent Menegaux: “In deze uitdagende tijden werken we aan de impact op onze activiteiten.”
Voor het vierde kwaraal verwacht hij een verdere daling van de personen- en bedrijfsautobanden van 1%. Het aandeel van vervangingsbanden stijgt weliswaar met 1 procent, maar dat van banden voor eerste montage daalt 6%. Voor truckbanden voorziet Menegaux een daling van 4 procent. Specialty banden blijven stabiel over het gehele jaar, maar landbouw- en bouwbanden verslechteren eveneens. Tegen deze achtergrond verwacht Michelin een volumegroei die gelijk is als die in de algemene bandenmarkt.

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.