Michelin wil 20% meer banden verkopen

Michelin wil 20% meer banden verkopen

Michelin Groep wil in 2020 20% meer banden verkopen dan nu. Dit zei CEO Jean-Dominique Senard tijdens de investeerdersdag van Michelin in haar Technology Center in Ladoux (Frankrijk).

Strategische visie
Tijdens deze dag heeft Senard de vooruitgang van Michelins’ strategische visie bekend gemaakt. In deze visie heeft Michelin vastgelegd tot de verkoopstijging te willen komen door nog sterker dan nu te willen innoveren en producten te ontwikkelen die nog beter aansluiten bij de behoeften van consumenten.

Mobiliteit
Ook wil Michelin zich sterker focussen op bandengerelateerde services en oplossingen voor een efficiënte mobiliteit. De bandenproducent wil haar omzet uit deze services en oplossingen in 2020 verdubbelen tot 2 miljard euro in 2020, ten opzichte van 1 miljard in 2015. Volgens Senard streeft Michelin ernaar om haar klanten een compleet pakket producten en services te willen bieden die hen ondersteunen vóór, tijdens en na de reis. De omzet uit deze activiteiten moet volgens de doelstelling van Michelin in 202 zijn verdrievoudigd.

Naast banden en mobiliteit wil Michelin zich meer specialiseren in nieuwe high tech elastomeer materialen. Michelin wil hiermee naar technologisch leiderschap en deze materialen vermarkten aan andere producenten in de mobiliteitssector.

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.