Michelin naar nieuwe marktsegmenten

Michelin naar nieuwe marktsegmenten

Michelin: 2012 goed jaarMichelin gooit haar supply chain om en gaat zich steeds meer op andere klantsegmenten richten. Dat meldt Logistiek. “Dat betekent geen ‘one-size-fits-all-benadering’ meer voor de supply chain van Michelin.”
De nieuwe marktbenadering volgt op de presentatie van de jaarcijfers over 2012. Hieruit blaak dat Michelin ondanks de tegenvallende automarkt een positief jaar kende. Maar nu de verkoop van personenauto’s terugloopt richt Michelin zich meer op het maken van producten voor andere segmenten zoals banden voor vliegtuigen en de mijnbouw. De verkoop hiervan had in 2012 al een groter aandeel dan het jaar daarvoor.
Michelin wil door het creëren van een op klantniveau gesegmenteerde supply chain, gedifferentieerde serviceniveaus bieden per klantsegment. Op die manier is de klanttevredenheid te vergroten en zijn operationele kosten terug te dringen.
Om de nieuwe supply chain te realiseren heeft Europa’s grootste bandenmaker gekozen voor transport- en logistiek managementsoftware van JDA Software. “Door ons partnership met JDA creëren we een klantgedreven supply chain die zorgt voor maximale waarde voor onze klanten en stakeholders”, aldus Pascal Zammit, supply chain directeur van Michelin. “De oplossingen en diensten van JDA leveren een cruciale bijdrage aan het transformatieproces bij Michelin om de beste klantenservice in meer dan 170 landen te bieden.”

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.