Michelin lanceert Europees B-to-B informatie platform

Michelin lanceert Europees B-to-B informatie platform

Michein BtoB platformMichelin heeft een B-to-B bandenplatform ontwikkeld waarop Europese bandendealers door Michelin ontwikkelde content kunnen delen.
Productinformatie
Via het nieuwe platform kunnen partnerdealers van Michelin real time beschikken over officiële digitale informatie van de producent waarmee ze automatisch hun eigen websites kunnen updaten. Hiervoor stelt de Michelin Groep digitale content en automatische updates beschikbaar over haar banden voor personen- en bestelwagens. In eerste instantie geldt dit alleen voor het merk Michelin, maar zeer binnenkort ook voor haar merken Kleber, BFGoodrich, Kormoran en Tigar.
Informatie zoeken
Michelin heeft het platform ontwikkeld omdat 65% van de kopers van banden bij de aanschaf vantevoren informatie zoekt via internet. In 90% van de gevallen bezoeken ze eerder de websites van de dealers dan van de producenten. “Daarom is het, zowel voor de dealers als voor Michelin, van strategisch belang dat klanten direct kunnen beschikken over consistente en actuele informatie”, aldus Michelin. “Dankzij dit platform kunnen dealers via hun eigen website de meest actuele productfolders, foto’s, video’s en banners verspreiden.”

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.