Michelin breidt ontwikkeling tennisschoenen uit

Michelin breidt ontwikkeling tennisschoenen uit

Michelin gaat samen met de Franse tennisspeler Alizé Cornet haar activiteiten op het gebied van de ontwikkeling van tennisschoenen van het merk Barbolat verder uitbreiden.
Innovatie
De Franse bandenmaker heeft al twaalf jaar een samenwerking met de producent van sportartikelen: “Sport is de ultieme springplank voor innovatie en is al lang onderdeel van de productontwikkeling van Michelin”, aldus Christian Delhaye, managing director van Michelin Lifestyle. “Het parnership dat we hebben getekend met de professionele tennisspeler is een logische stap voor Michelin. Doel is om nieuwe sportschoenen te ontwikkelen met betere prestaties.”
Het partnership is een belangrijke stap voor Babolat omdat de tennisser Cornet ook als ambassadeur optreedt voor de schoenen van Babolat: “Door dit partnership zal Michelin dichter bij het spel brengen en een beter inzicht geven in de eisen die een speler stelt aan zijn schoenen.”
Autosport
Volgens Michelin zorgt het samenbrengen van de paralellen tussen de autosport en de tennissport goed voor toekomstige innovatie: “Geinspireerd door haar rallybanden heeft Michelin reeds exclusief rubber en profielen ontwikkeld voor Barbolet. Dit heeft reeds geresulteerd in schoenen met een betere grip, weerstand en duurzaamheid.

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.