Marktaandeel ‘grote vijf’ krimpt

Marktaandeel ‘grote vijf’ krimpt

Kwik-FitHet wegdekaandeel van de “big five” onder de bandenmerken is wederom kleiner geworden. Dit blijkt uit de achtste KwikFit Bandenmonitor, die is gebaseerd op onderzoek onder 2.230 auto’s door JES Marketing Onderzoek.
Marktaandeel
Volgens deze Bandenmonitor hadden de vijf grootste bandenleveranciers (Continental, Michelin, Bridgestone, Goodyear en Vredestein) in 2012 nog een marktaandeel van 60,9% hadden; in 2015 is dit gedaald tot nog maar 54,9%.
Continental
Overigens is het wegdekaandeel van Continental, voor het eerst dit jaar ook marktleider in de zomer, wél gestegen met 0,9% tot 19,2% in 2015. De rest van de top 5 verloor marktaandeel aan nieuwe, vooral Aziatische merken op het Nederlands wegdek.
Verder meldt Kwik-Fit op basis van de gegevens uit de Bandenmonitor dat er dit jaar een recordaantal bandenmerken op het Nederlands wegdek te vinden is.

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.