KwikFit: opmars vierseizoenenband zet door

KwikFit: opmars vierseizoenenband zet door

KwikFit Bandenmonitor 2014De populariteit van de vierseizoenenband blijft stijgen en heeft inmiddels een wegdekaandeel van 3,9%. Ook rijden automobilisten in de zomer steeds vaker door op winterbanden. Dit blijkt uit onderzoek onder 2.142 auto’s door JES Marketing Onderzoek in opdracht van KwikFit.
Minder wissels
Uit de 6e KwikFit Bandenmonitor blijkt dat een kleine 5,6 procent van het wagenpark de winterbanden na de winter van 2013-2014 niet heeft gewisseld. Vorig jaar was er nog een daling in het winterbandenaandeel, maar de zomer van 2014 laat weer een stijging zien. “Een logische verklaring voor het groeiende wegdekaandeel van winterbanden in de zomer, is dat automobilisten met winterbanden niet willen investeren in een nieuwe set zomerbanden. Wij zien dat automobilisten nog steeds op de kosten letten en auto-onderhoud uitstellen,” stelt Arjan van der Meer, marketing directeur van KwikFit.
Vierseizoenenband
Er zijn dit jaar opnieuw meer automobilisten die kiezen voor de vierseizoenenband, het percentage stijgt verder van 3,3% in de zomer van 2013 naar 3,9% in 2014, ofwel ruim 309.350 mensen. “Dat de populariteit van de vierseizoenenband is toegenomen hadden we wel verwacht, maar dat inmiddels bijna vier procent van het wagenpark op de all season banden rijdt, blijft toch opmerkelijk,” vindt Van der Meer.

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.