Kwik-Fit breidt e-bike netwerk verder uit
(Foto: Kwikfit)

Kwik-Fit breidt e-bike netwerk verder uit

Kwik-Fit breidt zijn samenwerking met e-bike to go verder uit. Het bedrijf gaat nu ook onderhoud en reparaties uitvoeren en samen openen de bedrijven zes nieuwe pick-up points.

Beide bedrijven besloten vorig jaar om gezamenlijk uitgeef- en innamepunten te voor e-bikes op te zetten. Naast de haal- en brengservice van e-bike to go, kunnen abonnementhouders hierdoor ook bij bepaalde Kwik-Fit-filialen terecht voor service. Volgens de serviceketen bleek deze samenwerking en is daardoor uitbreiding mogelijk. Het grote voordeel voor consumenten moet zijn, dat de e-bikes weer sneller beschikbaar zijn, na inname. Doordat Kwikfit ze namelijk op locatie repareert, hoeven ze namelijk niet eerst naar een andere locatie.

“We zijn erg tevreden met de samenwerking met e-bike to go. Het is voor ons dan ook een logische stap om deze verder uit te breiden. Dat is zeker nu zo, nu we ons bij Kwik-Fit steeds meer richten op e-mobility. De samenwerking sluit goed aan bij de nieuwe e-bike service die we onlangs hebben geïntroduceerd, waarbij we elektrische fietsen van alle merken onderhouden en snel repareren”, vertelt Pieter Bikker, directeur e-mobility bij Kwik-Fit in een persbericht.

Meer locaties

Naast de uitbreiding van de geleverde service, gaat ook het aantal servicepunten omhoog. Voorheen konden klanten in Utrecht, Eindhoven, Rotterdam, Amsterdam, Groningen, Maastricht en Den Haag terecht. Daar komen nu locaties in Alkmaar, Enschede, Zwolle, Leeuwarden, Breda en Arnhem bij. Hiermee wordt het aantal servicepunten dus bijna verdubbeld, van zeven naar dertien. De vestigingen met  pick-up points zijn volgens de garageketen centraal gelegen in de steden. Daarnaast moeten ze ook met het openbaar vervoer goed te bereiken zijn. De logistieke punten van de e-bike verhuurder liggen vaak buiten de stad. Hierdoor moesten medewerkers vaak vele kilometers afleggen om e-bikes bij gebruikers thuis om te ruilen. Door de uitgebreide samenwerking, moet deze logistieke drempel gedeeltelijk weggenomen worden.

“Dankzij de centraal gelegen locaties van Kwik-Fit kunnen we duurzaam vervoer makkelijk toegankelijk maken voor onze klanten. Daarnaast weten we dat het onderhoud van onze e-bikes in goede handen is, bij de kundige monteurs van Kwik-Fit . Daardoor blijft onze vloot in topconditie. Zo kunnen we onze klanten op grotere schaal, dezelfde hoge service en kwaliteit leveren”, voegt Johan de Kool, ceo van e-bike to go, toe.

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.