Invloed bandenlabel op aankoop banden groeit

Invloed bandenlabel op aankoop banden groeit

Goodyear fleetstudieHet Europese bandenlabel heeft een toenemende invloed op de aankoopbeslissing van vrachtwagenparken. Dat is de conclusie van een recente studie die bandenfabrikant Goodyear liet uitvoeren bij beheerders van vrachtwagenparken in vijf Europese landen.
Groeiende invloed
De studie vond plaats onder 500 vrachtwagenparken in Frankrijk, Duitsland, Italië en Spanje. Ruim de helft van de vrachtwagenparken (54%) bevestigt dat het label een invloed heeft op hun keuze. Twee op drie (66 %) beschouwt laag verbruik als het voornaamste criterium op het label. Het belang van de levensduur in de aankoopbeslissingen wordt onderstreept door het feit dat 86 % vraagt om slijtagegegevens toe te voegen aan het label.
Hulpmiddel bandenkeuze
In vergelijking met het vorige onderzoek dat in 2011 door Goodyear werd uitgevoerd, toont dit onderzoek tevens aan dat wagenparbeheerders zich meer bewust zijn van het belang van het label maar ook van de waarde ervan als hulpmiddel om de best onderbouwde bandenkeuze te maken.

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.