Invloed bandenlabel op aankoop banden groeit

Invloed bandenlabel op aankoop banden groeit

BandenlabelMeer dan twee op drie consumenten die in 2013 banden kochten, liet zich beïnvloeden door het Europese bandenlabel.
Nuttig instrument
Volgens studies die IPSOS MarketQuest in naam van Goodyear Dunlop uitvoerde in zes Europese landen, maakte 71 % van de bandenkopers die op de hoogte waren van het label bij hun aankoop gebruik van de scores voor de drie prestatiecriteria. Uit de gegevens bleek ook dat ruim de helft van de bandendealers in Europa (54 %) het label als een nuttig instrument gebruiken wanneer ze banden verkopen.
Aankoopbeslissing
Het Europese bandenlabel begint ook meer invloed uit te oefenen op de aankoopbeslissingen van Europese vrachtwagenvloten. Hieruit bleek dat ruim de helft van de vrachtwagenparken (54 %) zegt dat het label hun beslissingen beïnvloedt en twee derden (66 %) beschouwt het brandstofverbruik daarbij als het belangrijkste criterium op het label.
Goodyear Dunlop organiseerde het rondetafelgesprek om de voornaamste stakeholders en experts samen te brengen en de evolutie van het label te bespreken met het oog op de eerste verjaardag van de labelwetgeving.

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.