Goodyear ziet bandenverkoop stijgen

Goodyear ziet bandenverkoop stijgen

In het eerste kwartaal van 2016 heeft Goodyear 41,5 miljoen banden verkocht, 2% meer dan in dezelfde periode van 2015. Dit blijkt uit het zojuist gepresenteerde kwartaalverslag.

Stijging Azië en Europa
Reden voor de stijging waren onder meer de goede resultaten in Azie, met name Japan en China. Ook in Europa nam het aantal verkochte banden toe. Amerika liet een daling zien. De totale omzet kwam uit op 3,7 miljard dollar, 7,5% lager dan een jaar eerder toen de omzet 4 miljard dollar bedroeg.

Bedrijfsresultaat
Het bedrijfsresultaat steeg in het eerste kwartaal met 8% tot 419 miljoen dollar door lagere grondstofprijzen en het hogere verkoopvolume. De winst kwam uit op 184 miljoen dollar, een jaar eerder was dat nog 224 miljoen door eenmalige inkomsten. Zonder deze eenmalige inkomsten zou de winst in het eerste kwartaal vorig jaar zijn uitgekomen op 148 miljoen dollar.

In een reactie zei CEO Richard J. Kramer blij te zijn met de sterke resultaten: “De vraag naar onze producten is robuust. De resultaten zijn een reflectie van onze succesvolle strategie.” Hij bevestigde dat de doelstelling voor geheel 2016 onveranderd blijft met een winstgroei van 10 tot 15 procent.

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.