Goodyear TruckForce netwerk lost pechgeval in 140 minuten op

Goodyear TruckForce netwerk lost pechgeval in 140 minuten op

In 2014 had het Europese TruckForce netwerk van Goodyear gemiddeld 140 minuten nodig om een pechgeval op te lossen. Dit blijkt uit nieuwe cijfers over de hulp die Goodyear biedt aan zijn fleetklanten.
2.000 TruckForce servicebedrijven
Het tijdsbestek van 140 minuten is het gemiddelde voor heel Europa. Goodyear beschikt hier in 28 landen over meer dan 2.000 TruckForce-servicebedrijven. Het is de tijd gemeten vanaf het ontvangen van de oproep door het callcenter van Goodyear ServiceLine 24-uurs tot het wegrijden van het voertuig nadat de assistentie is beëindigd.
De korte gemiddelde tijd om vrachtwagens opnieuw rijklaar te maken is opvallend, aldus Goodyear: “Er wordt immers ook rekening gehouden met afgelegen, onbewoonde gebieden waar snelle pechhulp niet bereikbaar is. In totaal handelde het TruckForce-netwerk in 2014 10.200 pechgevallen af in Europa waarvan 20 % in de Benelux. Dankzij een optimale dekking bedroeg de gemiddelde tijd in Benelux slechts 121 minuten. Met andere woorden, er zat amper 2 uur tussen de oproep en het wegrijden van het voertuig.”
ServiceLine
De reactiesnelheid van de gespecialiseerde pechhulp door Goodyear wordt aanzienlijk verbeterd dankzij het gebruik van ServiceLine. In geval van een probleem rapporteert een chauffeur dit via de website meteen aan de hulpcentrale. Vervolgens bepaalt de hulpcentrale via GPS nauwkeurig de positie van het voertuig, zelfs als de chauffeur de exacte locatie niet kent.
Zowel TruckForce als ServiceLine 24-uurs maakt deel uit van het Fleet First-bandenbeheerprogramma van Goodyear.

Dit bericht heeft 0 reacties

  1. Ben Kasbergen

    Dat is niet zo heel bijzonder, daar zitten alle klanten van ons zelfs iets onder.

  2. Hans Bosman

    Voor aan dit gemiddelde te komen staan de chauffeurs met pech buiten de Benelux toch een behoorlijke tijd stil ( +/- 3 uur ). Lijkt mij niet iets om trots op te zijn.

  3. Freek

    Grappig. Net als bovenstaande reacties dacht ik bij alleen het lezen van de kop ook dat het een negatief nieuwsbericht was maar ze zijn er dus trots op? Lijkt er bijna op dat hun “24-uurs”dienst niet slaat op dat ze 24 uur per dag bereikbaar zijn maar dat je in ieder geval in die periode geholpen wordt… 🙂

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.