Goodyear kiest nieuwe marktpositionering

Goodyear kiest nieuwe marktpositionering

Goodyear ZeppelinGoodyear kiest voor een nieuwe positionering in de markt en lanceert in haar EMEA markten (Europa, Midden Oosten en Afrika) de nieuwe slogan ‘Made to feel good’.
Veiligheid
Met de nieuwe slogan wil Goodyear focussen op de menselijke voordelen, zoals veiligheid tijdens de reis door een hoge kwaliteit banden. Hiermee zegt Goodyear de de banden een meer emotionele rol te geven met de nadruk op de reis, en minder op de technische specificaties van de band. Volgens Hugues Despres, Goodyear’s Brand Director EMEA, wil Goodyear hiermee breken met traditionele advertenties en communicatie, waarbij de nadruk ligt op een technische boodschap zoals remafstand, aquaplaning, rolweerstand en grip. “In plaats daarvan moet de ‘Made to feel good’ slogan een waardeboodschap geven over de ervaring tijdens de reis.”
Vrouwen
“Iedereen ter wereld herkent het merk Goodyear, maar we weten ook dat mensen nauwelijks aan hun banden denken”, aldus Despres. In het nieuwe mediabeleid wil Goodyear ook aantrekkelijk worden bij vrouwen: “Vrouwen hebben vaak een doorslaggevende stem in het gezin. Banden worden vaak gezien als een investering. Daarom willen we vrouwen even goed bereiken als mannen.”

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.