First Stop wil groeien

First Stop wil groeien

FirststopFirst Stop heeft een ambitieuze groeidoelstelling. Plek voor nieuwe toetreders is er vooral in de Randstad en de grote steden daarbuiten. Dit zegt Benelux-directeur Martin Lodewijk tegen Automobiel Management.
Bridgestone
First Stop ging in Nederland van start in 1997 en werd in 2012 een zelfstandige business unit binnen de Bridgestone groep. Sindsdien is de bandenformule doorontwikkeld naar een full service werkplaatsconcept. In Nederland zijn er momenteel 56 vestigingen. Hiermee is de keten naar eigen zeggen in circa zeventig procent van het land binnen redelijke rijafstand bereikbaar. Op twee eigen locaties na zijn alle vestigingen eigendom van franchisers.
Bandenspecialisten
Voor de werving van nieuwe deelnemers kijkt Lodewijk naar bandenspecialisten en universele garages die substantieel met banden bezig (willen) zijn en de bereidheid hebben om te investeren in apparatuur.
First Stop heeft bijna tweeduizend professionele bandenservicecentra in 25 Europese landen en een jaarlijkse afzet van meer dan tien miljoen banden. Elk jaar worden ongeveer honderd onafhankelijke centra toegevoegd aan het  netwerk.

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.