ETRMA lanceert campagne bandenbewustzijn

ETRMA lanceert campagne bandenbewustzijn

ETRMADe Europese bandenproducenten, verenigd in de ETRMA, hebben de TyreAWARE campagne gelanceerd. Dit is een nieuwe campagne die consumenten en bandenbedrijven bewust moet maken van het belang van correct bandenonderhoud, opslag en service.

Campagne
De TyreAWARE campagne is ontwikkeld in samenwerking met de ETRMA. Het campagne materiaal is beschikbaar in 14 Europese talen en is beschikbaar via de nieuwe website www.tyreaware.org. Het materiaal omvat informatie over correcte opslag, aankoop en onderhoud van banden en is bestemd voor bandenbedrijven, overheid en consumenten.
Op de website zijn er video’s over de correcte wijze van banden vervangen, meten van de bandenspanning en het moment voor het monteren van winterbanden.

TyreAWARE quiz
Bezoekers kunnen hun kennis testen in de TyreAWARE quiz, die in de Engelse taal beschikbaar is. Volgens secretaris generaal Fazilet Cinaralp zijn banden een technologisch gecompliceerd product: “Door de aanbevelingen in deze campagne te volgen zullen banden veiliger zijn, langer meegaan, minder brandstof verbruiken, minder CO2 veroorzaken en stiller zijn.”

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.