Continental wil in Chinese top 3

Continental wil in Chinese top 3

BestDriveContinental wil in de komende 5 à 6 jaar tot de top 3 van bandenproducenten en -leveranciers in China behoren. Dit meldt China Daily.
Agressieve expansie
Jay Dhillon, de general manager van Continental Tires China, zegt in de China Daily dat het bedrijf hiertoe “een agressieve expansie van haar verkoopnetwerk” beoogt. Vorig jaar groeide dit netwerk met 1.000 verkooppunten tot in total 2.500. Ook werd de productiecapaciteit uitgebreid in haar fabriek in Hefei. “In 2013 willen we nog eens 1.000 verkooppunten openen”, aldus Dhillon. “Dat zijn er drie per dag. Deze snelheid zullen we de komende drie jaar aanhouden.”
BestDrive
In februari opende Continental in Beijing haar 12e BestDrive vestiging, een groot verkooppunt met een uitgebreide services voor banden en auto-onderhoud. Continental wil dit aantal dit jaar verdubbelen en er de komende 3 tot 5 jaar 10 tot 15 aan toevoegen.
Volgens een rapport van de consultancybureau AlixPartners LLP groeit de Chinese autoservicemarkt tot 2014 met gemiddeld zo’n 30 procent per jaar, vanwege de groter en ouder wordende voertuigpopulatie. Meer dan 90% van de Continental’s omzet in China komt voort uit de verkoop van vervangingsbanden, de rest uit OE banden.

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.