Continental partner in ‘Stop the Crash’ campagne

Continental partner in ‘Stop the Crash’ campagne

Stop the crashContinental wordt partner in een 4 jarige campagne van Global NCAP (New Car Assesment Programme), die in Europa is vertegenwoordigd door EuroNCAP. Deze organisatie houdt zich bezig met veiligheidstesten aan auto’s.
Veiligheid door banden
Het partnership behelst de campagne ‘Stop the crash’, waarin het belang van veiligheid door banden, vooral bandenspanning en profieldiepte, centraal staat. Aandachtspunten zijn volgens Continental vooral ESC (electronic stability control), electronische noodrem en ABS voor motorfietsen. Doel is om tot een wereldwijde verplichting van deze technolieën te komen voor nieuwe voertuigen.
Minder verkeersongevallen
“Sinds veiligheidsgordels, TPMS en ABS voor bedrijfsvoertuigen wettelijk verplicht zijn, is het aantal verkeersongevallen beduidend verminderd”, aldus Frank Jourdan, president van Continental’s Chassis & Safety divisie. “Maar nog steeds zijn er meer dan 1.2 miljoen doden in het verkeer. Nieuwe maatregelen moeten helpen dit aantal te verminderen.”
Continental gaat participeren in de ‘Stop the Crash’ campagne in landen als China, India, Malaysia en Mexico. De campagne zal op 18 november dit jaar worden gelanceerd in Brazilië, tijdens de ‘2nd Global High Level Conference on Road Safety’ van de UN.

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.