Conti: Effect bandenlabel wordt zichtbaar

Conti: Effect bandenlabel wordt zichtbaar

BandenlabelHet bandenlabel begin meer invloed te krijgen op het aankoopgedrag van consumenten. Dit zeiden vertegenwoordigers van Continental tijdens een bijeenkomst in Londen.
Wisselende berichten
Deze constatering volgt op wisselende berichten over het effect van het bandenlabel. Volgens deze berichten zou het label niet veel worden gebruikt bij de aankoop en daarom niet veel effect heeft. Maar volgens Continental is er hiervoor nog te weinig informatie beschikbaar: “Klanten vervangen gemiddeld elke twee jaar hun banden. De wetgeving is er nog maar één jaar, dus we hebben nog niet volledig zicht op het effect. Ook is er vooral informatie over het bandenlabel online beschikbaar, terwijl slechts 8 procent van de bandenkopers online banden koopt, hoewel dit wel meer wordt.”
Niet begrijpen
Volgens Conti blijkt dan ook dat automobilisten zich nog te weinig bewust zijn van het effect of begrijpen het niet, maar er is verbetering. De fabrikant roept op de automobilisten beter te informeren bij de aankoop omdat dit direct hun veiligheid beinvloedt. “In het onderzoek zeiden de automobilisten dat grip op nat wegdek het belangrijkste criterium voor aankoop was”, aldus  woordvoerder Laura Hardy. “Gezien het belang van prestaties op nat wegdek is dit geruststellend. Maar als veel mensen het label nog niet begrijpen of zich nog te weinig bewust zijn van het effect, lopen ze het risico dat ze niet krijgen wat ze willen. Bij Continental denken we dat pas wanneer mensen het label beter begrijpen, ze ook bewuster een aankoopbeslissing maken met het oog op veiligheid.”

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.