Bridgestone wil verkeersveiligheid vergroten

Bridgestone wil verkeersveiligheid vergroten

BridgestoneBridgestone lanceert een nieuwe strategie om de veiligheid op de weg te bevorderen.
Bewuster
Een mediacampagne moet consumenten bewuster maken van het feit dat het niet alleen belangrijk is te kiezen voor kwaliteitsbanden, maar dat banden ook periodieke controle en onderhoud vereisen. Naar eigen zeggen moet deze campagne niet alleen de richting van de productontwikkeling veranderen, maar ook het gedrag van de consument wanneer het gaat om de veiligheid van banden.
Te lage bandenspanning
Volgens Bridgestone heeft marktonderzoek uitgewezen dat er een fundamenteel conflict bestaat tussen de overtuigingen van veel consumenten over de veiligheid van banden en hun bijbehorende houdingen en (koop)gedrag. Aan de ene kant is er een sterke vraag naar veiliger banden, terwijl toch nog drie kwart van de automobilisten rijdt op banden met een te lage spanning.
Ook zijn consumenten zich zeer bewust is van het belang van veiligheid bij het kiezen van banden, terwijl ze zich juist laten leiden door het kostenaspect.
Om deze trend bij de consument te breken, heeft Bridgestone geïnvesteerd in een geheel nieuwe tv- en multimediacampagne die gericht is op het doorslaan van de balans in het voordeel van een grotere bandenveiligheid.
 

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.