Bridgestone trekt zich van lopende bandenmarkt terug
(Foto: Shutterstock)

Bridgestone trekt zich van lopende bandenmarkt terug

Bridgestone stopt met de verkoop van lopende banden. Het bandenmerk wil tegen het einde van 2024 zich volledig van deze markt teruggetrokken hebben.

De bandemaker geeft aan zijn gediversifieerde productactiviteiten te herstructureren, om zich op zijn kerncompetenties te richten. Deze stap maakt ook deel uit van Bridgestone’s ‘Mid Term Business Plan’ (2021-2023). Dit plan heeft als doel het verdienvermogen van het merk weer op te bouwen. Om dat te bereiken hervormd de bandenmaker zijn kosten- en kostenstructuur. De lopende bandactiviteiten vallen onder de chemische en industriële productenactiviteiten van het bedrijf. Dit gedeelte is op zijn beurt weer goed voor de helft van de omzet van Bridgestone’s gediversifieerde productenactiviteiten. Volgens het bedrijf is de beslissing na een grondige analyse gekomen en blijft het bedrijf zijn klanten de waarde bieden die ze gewend zijn.

Alle medewerkers die betrokken zijn bij deze divisie zijn volgens het bandenbedrijf zeer bekwaam en ervaren. Daarom is de verwachting bij Bridgestone dat de meeste medewerkers werkzaam zullen blijven binnen de Bridgestone Group. Naar eigen zeggen werkt het bedrijf ook nauw samen met lokale gemeenschappen om de impact zo veel mogelijk te beperken.

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.