Bridgestone meest waardevolle bandenmerk

Bridgestone meest waardevolle bandenmerk

Bridgestone is het meest waardevolle autobandenmerk. Het Britse Brand Finance waardeert het merk op 7,5 miljard dollar, 15 procent meer dan een jaar geleden. Op de tweede plaats komt Michelin dat 6,1 miljard dollar waard is, op ruime afstand gevolgd door Continental met 3,6 miljard dollar.

Marktwaarde
Bridgestone is in marktwaarde ook de snelste groeier, signaleert Brand Finance. Over de hele linie is de waarde van acht van de tien topmerken in de bandenwereld vorig jaar ook toegenomen, ondanks de hogere inkoopprijzen voor rubber en andere grondstoffen. Uitzonderingen zijn Continental dat bijna vier procent minder waard werd en het Japanse Yokohama dat 11,5 procent in de min staat.

Snelle groeiers
Snelle groeiers zijn verder onder meer Goodyear, Pirelli en Dunlop die afgelopen jaar alle rond de 12,5 procent meer waard zijn geworden. Goodyear staat in de ranglijst op de vierde plaats, Pirelli is vijf en Dunlop achtste. Brand Finance baseert de waardebepaling op de toekomstige verkoopverwachtingen in combinatie met de vergoedingen of royalties die het bedrijf zou moeten betalen voor het gebruik van het merk als het dat al niet in bezit had.

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.