Bridgestone gaat reorganiseren

Bridgestone gaat reorganiseren

BridgestoneBridgestone wil haar Europese organisatie op de Europese afzetmarkt herstructureren. Dit blijkt uit haar ’Mid-term’ management plan’ dat de bandenproducent heeft gepresenteerd. Ook andere afzetmarkten ontspringen de dans niet.
Windstmarge
Het plan behelst de periode voor de komende vijf jaar. In deze periode wil de bandenfabrikant haar aanwezigheid in Europa herstructureren. Volgens Bridgestone is deze herstucturering nodig omdat de geprognotiseerde winstmarge van minimaal 6 procent op de omzet niet werd gehaald. In 2011 bedroeg deze slechts 3,8 procent. Ook zou Europa nog maar een gemiddelde groei laten zien.
Herstructureren
Naast Europa zullen ook de markten in het Midden-Oosten, Afrika, Turkije en Rusland worden geherstructureerd. Verder gaat Bridgestone de markt in China en Azië Pacific integreren. Samen met de Europese maatregel moet dit het aantal regionale markten verminderen van zes naar vier: Japan, America, Europa en Azië.
Verder wil Bridgestone haar productprogramma  uitbreiden en de samenwerking tussen de verschillende onderdelen van het bedrijf intensiveren

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.