Bridgestone Belgie doneert 328 voedselpakketten

Bridgestone Belgie doneert 328 voedselpakketten

Bridgestone Europe heeft afgelopen kerstmis 328 voedselpakketten gedoneerd aan de Belgische liefdadigheidsinstelling “De Samaritanen vzw”. Bridgestone verdubbelt daarmee het aantal eindejaarsvoedseldonaties aan de Belgische armen en daklozen in vergelijking met vorig jaar.
Alle medewerkers van de bandenproducent hebben voor deze actie individueel een schoendoos gevuld met houdbare etenswaren en niet-alcoholische dranken. Bridgestone gelooft dat “Corporate Social Responsibility” (CSR) de kern dient te vormen van het dagelijkse management van een bedrijf. Het “schoendoos”-initiatief is één van Bridgestone’s maatschappelijke CSR-activiteiten die op lokale basis worden ontwikkeld om aan de specifieke behoeften van afzonderlijke landen, gebieden en bevolkingsgroepen tegemoet te komen.
De “schoendoos”-campagne werd in 1999 door vzw De Samaritanen in Brussel geïntroduceerd. Via deze campagne werden in 2011 meer dan 15.000 schoendozen met voedsel aan de daklozen en armen van België gedoneerd. De giften worden door verschillende liefdadigheidsorganisaties uitgedeeld tijdens de eindejaarsfeesten.

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.