Michelin ziet veel kansen naast bandenverkoop
(foto: Shutterstock)

Michelin ziet veel kansen naast bandenverkoop

Michelin ziet steeds meer kansen buiten de feitelijke bandenhandel. De ambitie is om tegen 2030 20 tot 30 procent van de omzet te halen uit wat genoemd wordt ‘Around & Beyond Tire’.

Dat heeft het Franse bedrijf laten weten tijdens een informatiedag voor investeerders. ‘De huidige megatrends – een fragmentatie van de wereld, diepe veranderingen in de werkrelatie, milieubewustzijn, elektrificatie van de mobiliteit – bevestigen de relevantie van onze strategie om te groeien teneinde verdere waarde te scheppen en de groep te versterken.’

Michelin, dat lijdt onder hoge kosten, blijft daarbij op overnamepad, benadrukt de onderneming. De acquisities van de afgelopen vijf jaar zijn al met succes geïntegreerd in de onderneming. Dat heeft geleid tot nieuwe producten die nu de markt bereiken ‘en die onze differentiatie richting de klant versterken’.

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.