Banenverlies bij Michelin

Banenverlies bij Michelin

Michelin logoMichelin heeft een grondige reorganisatie aangekondigd. Doel van deze reorganisatie is om de groei te versnellen. Tegelijkertijd zal er fors worden gesneden in het aantal banen in Frankrijk en de Verenigde Staten.

Natuurlijk verloop
In Frankrijk zal het aantal banen tussen 2018 en 2021 worden verminderd met 5.000, grotendeels door natuurlijk verkoop en door pensionering. Van deze 5.000 zullen er 2.000 banen verloren gaan in Clermont-Ferrand. In de VS zullen er tussen 2018 en 2021 450 banen verloren gaan, eveneens voornamelijk door natuurlijk verloop en pensionering. 1.500 medewerkers zullen het bedrijf in deze periode verlaten.

Eenvoudiger
Met de reorganisatie moet de totale Michelin-organisatie eenvoudiger worden en zal er meer nadruk komen op digitalisering. Volgens Michelin moet deze transformatie de organisatie zowel internationaal als in thuisland Frankrijk versterken. Zo komen er nu 10 nieuw verkooprayons: Afrika-India-Midden Oosten, Zuid-Amerika, Centraal Amerika, Noord-Amerika, Oost-Azië en Australië, China, Centraal Europa, Noord-Europa, Zuid-Europa en Oost-Europa. Verder komen er 14 productgroepen en 8 divisies die deze productgroepen ondersteunen. Ook wordt de centrale organisatie gestroomlijnd.

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.