Bandvulc introduceert de nieuwe Wastemaster
(Foto: Bandvulc)

Bandvulc introduceert de nieuwe Wastemaster

De Britse bandenfabrikant Bandvulc brengt de Wastemaster 5 uit. De vijfde generatie vuilniswagenband is ontwikkeld en wordt geproduceerd in de Britse Ivybridge fabriek. De nieuwe band is ook te verkrijgen als versie die hoge belasting aankan.

Eén van de technologieën die Bandvulc heeft geïntegreerd in de band is de ‘Armorband’-technologie. Dit system bestaat uit een extra lag rubber compound op de midden tot lagere zijwand van de band. Hierdoor gaat de band langer mee en beschermt het tegen schuren en scherpen objecten. “Er wordt meer afval gescheiden dan ooit tevoren en daarom rijden vuilnistrucks steeds vaker. Ze moeten dan onder alle omstandigheden kunnen functioneren. Ook als het hard regent, sneeuwt, of als er puin op de weg ligt”, vertelt Tony Mailing, operationeel directeur bij Bandvulc, in een persbericht.

Regen en sneeuw

Het profiel van de Wastemaster bestaat uit wijde zigzag patronen om makkelijker modder, water en sneeuw af te voeren. “De Wastemaster 5 heeft ook het 3PMSF symbool, wat aangeeft dat deze band ook in besneeuwde omstandigheden de gewenste prestaties levert. Dit gaat verder dan de M+S beoordeling van all-season banden”, vult James Griffiths, technische manager bij Bandvulc, aan. “Het is voor Bandvulc belangrijk dat we nu deze investering in onze band hebben gedaan. Het geeft onze klanten namelijk de rust dat ze in Britse weerscondities over voldoende tractie beschikken. Het 3PMSF-label geeft ons ook de mogelijkheid om deze band in de rest van Europa te verkopen. In veel landen is dit label namelijk in de winter verplicht.”

Naast het zigzag profiel heeft de Wastemaster ook extra kenmerken om makkelijker steentjes weg te krijgen. Ook zorgen getrapte profielblokken voor extra grip. “Wij hebben feedback verzameld van verschillende chauffeurs die de Wastemaster 5 hebben uitgeprobeerd. Het harde schouderdesign en het wijde contactoppervlakte zorgen voor meer stabiliteit, controle en betere rijeigenschappen. De feedback die we dan ook, tot nu toe, hebben ontvangen is positief.”

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.