Bandensector: 3,5 miljoen voor reclame

Bandensector: 3,5 miljoen voor reclame

Vorig jaar besteedde de bandensector een paar miljoen euro aan reclame. Volgens Radio Eén werd er in totaal 3,5 miljoen euro besteed aan spotjes op radio en televisie, waarvan een belangrijk deel was voor winterbanden. In de winter 2007/2008 werden er in ons land ‘maar’ 650.000 winterbanden verkocht. Dit seizoen denkt Vereniging Vaco dat de grens van twee miljoen wordt doorbroken. Volgens marketinggoeroe Eugène Roorda hebben de ‘bandenspecialisten’ hun marketingwerk de afgelopen jaren uitstekend gedaan. “Als je maar hard genoeg schreeuwt dat mensen in de herfst en winter neusdruppels nodig hebben, komen de loopneuzen vanzelf. Zo werkt dat in het hoofd.” Het ministerie van Verkeer bereidt op dit moment geen wetgeving voor over winterbanden. “Het is ieders eigen verantwoordelijkheid,” aldus de woordvoerster.
Van de acht miljoen personen- en bestelauto’s reden er de afgelopen winter 1,6 miljoen op winterbanden. De bandensector gaat ervan uit dat 40 procent van de consumenten bereid is uiteindelijk winterbanden te kopen, toch al gauw een uitgave van 800 euro. Alleen regelgeving zou dat percentage ver kunnen overschreiden. )Radio 1’

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.