Bandencongres 2014: zoektocht naar toekomstperspectief

Bandencongres 2014: zoektocht naar toekomstperspectief

Bandencongres 2014Tijdens het Nationaal Bandencongres 2014, dat plaats vond op 19 juni, was de sleutelvraag wie in de toekomst de banden gaat verkopen en hoe. Een eenduidig antwoord was er niet, maar wel passeerden verschillende initiatieven de revu.
Aandacht voor de klant
Veelal gaat het bij de verkoop van banden nog om de laagste bandenprijs, maar volgens Aftersales Magazine hoofdredacteur Jos Veldhuisen is er te weinig aandacht voor de klant. Hij noemde als voorbeeld het initiatief van Audi in Groot-Brittannie, waarbij de Audi-dealer bij de verkoop van banden dezelfde – of lagere – prijs garandeert als bij Kwik Fit: “Dit initiatief komt ook naar Nederland. Dealers in Noord-Brabant gaan met een dergelijk initiatief van start om zo dichter bij de klant te komen. Dit moet ertoe leiden dat de klant terugkomt bij de dealer.”
Verbreden
Ook kwam verbreding van het assortiment aan bod met aan de band gerelateerde producten: “Zo vergroot je de omzet door alles rondom de band. ” Ook ging Veldhuisen in op het gebruik van de zogenaamde Big Data: “De telematica doet zijn intrede in de bandenbranche. Via het gebruik van data kun je klanten wijzen op alle mogelijke service en onderhoud. Partijen die dit kunnen gaan de omzet pakken.”
Het Nationaal Bandencongres 2014 werd georganiseerd door Aftersales Magazine.

Dit bericht heeft 0 reacties

  1. het is moeilijk LETTERS in te vullen in een vakje waarin alleen CIJFERS staan.
    However.
    Congres en netwerk aldaar was bijzonder interessant !!

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.