Apollo: twee op drie consumenten onbekend met fenomeen EV-band
(Foto: Shutterstock)

Apollo: twee op drie consumenten onbekend met fenomeen EV-band

Van de autobezitters weet 67 procent niet dat er speciale EV-banden bestaan. Onder EV-rijders zakt dit percentage naar 57 procent. Dat blijkt uit onderzoek van Apollo Tyres.

Voor het onderzoek zijn duizend automobilisten gevraagd naar hun bekendheid met EV-banden. Onder niet-EV-rijders genieten deze producten de minste bekendheid. 70 procent van deze groep gaf aan dat ze het bestaan niet kennen van EV-specifieke banden. Onder EV- en hybriderijders gaf 43 procent aan deze banden niet te kennen.

Verder bleek uit het onderzoek dat de banden voor elektrische auto’s onder jongere mensen meer bekendheid genieten. 40 procent van de mensen in de leeftijdscategorie van 25 tot 34 jaar kent deze nieuwe producten, tegenover 17 procent onder de respondenten tussen 55 en 64 jaar. Ook blijkt er een verschil tussen mannen en vrouwen te zijn: 42 procent van de eerste groep kent EV-banden, in vergelijking met 28 procent van de vrouwen.

Voordelen

EV-banden moeten tegen een hogere belasting bestand zijn, omdat elektrische auto’s meestal zwaarder zijn en meer koppel hebben. Daarnaast produceren EV’s produceren weinig geluid en deze eigenschap is ook belangrijk voor hun banden. Ook is de actieradius belangrijk bij deze voertuigen. Daarom proberen bandenmakers hun EV-versies zo min mogelijk rolweerstand mee te geven.

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.