93 procent Britse automobilisten negeert bandenlabel

93 procent Britse automobilisten negeert bandenlabel

BandenlabelIn Groot-Brittannië heeft het bandenlabel nauwelijks invloed op het koopgedrag van automobilisten. Dit blijkt uit een rapport van rubberfabrikant Lanxess en de NTDA, de National Tyre Distributors Association (NTDA).
Budget banden
Uit het rapport blijkt dat maar liefst 93 procent van de consumenten niet naar het EU bandenlabel kijkt bij de aankoop van banden. Ook heeft het bandenlabel  nauwelijks invloed op de verkoop van high performance banden. Bovendien denkt slechts 30 procent van de consumenten dat banden invloed hebben op het brandstofverbruik.
Bij de aankoop van banden blijkt de prijs de belangrijkste factor te zijn voor 74 procent van de ondervraagden. De verkoop van budget banden is dan ook fors gestegen in Groot-Brittannië, terwijl de verkopen van high performance banden is gedaald.
Gemiste kans
Volgens NTDA directeur Richard Edy laat het onderzoek zien dat het bandenlabel een kans heeft gemist: “Voor onze leden die er de verkoop van premium banden mee hadden kunnen verhogen en voor klanten die juist hadden kunnen profiteren van een lager brandstofverbruik en een betere veiligheid.”

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.