Twee marketingmanagers stappen over van Stellantis naar Goodyear
Goodyear haalt twee marketingmanagers weg bij Stellantis. Mamatha Chamarthi en Will Roland stappen over naar het Amerikaanse bandenmerk. Dat meldt Goodyear in een persbericht. Zij gaan zich bezighouden met de verdere digitalisering van Goodyear en haar aanbod.
Chamarthi is per 1 augustus benoemd tot senior vice president en chief digital officer (cio). In deze bij Goodyear nieuwe functie gaat ze ‘alle aspecten van de digitale businesses overzien’. Ze moet onder meer een samenvattende digitale strategie, met oplossingen voor producten, fabrieken en diensten, opstellen en uitvoeren, aldus Goodyear.
Voor haar tijd bij Stellantis was Chamarthi werkzaam onder meer bij ZF Friedrichshafen en Daimler Group.
Will Roland
Will Roland is door Goodyear benoemd tot senior vice president en chief marketing officer. Hij moet ‘een sleutelrol spelen in Goodyear’s merk- en marketing strategieën’. Roland was tot nu toe bij Stellantis Noord-Amerika verantwoordelijk voor de integratie van data, analytics en inzichten in invloedrijke marketingkanalen.
Begin dit jaar kwam de nieuwe ceo, Mark Stewart, ook al over van Stellantis.