Nettowinst Apollo Tyres daalt met bijna een kwart

(foto: Apollo)

Apollo Tyres heeft in het afgelopen kwartaal een nettowinst geboekt van 33,63 miljoen euro. Dat was 24 procent minder dan in dezelfde periode vorig jaar. De omzet bleef met 705,33 miljoen euro nagenoeg op hetzelfde peil als een jaar eerder, zo meldt Apollo in het eerste kwartaal van het op 1 april begonnen boekjaar.

Het Indiase bandenbedrijf, moeder van Vredestein, meldt dat de activiteiten in India groei vertoonden terwijl die in Europa ‘goed presteerden onder moeilijke omstandigheden.’

Bestuursvoorzitter Onkar Kanwar zegt in een korte verklaring: ‘’Wat onze kwartaalprestaties betreft, laten de vervanging en export vanuit India goede groei zien. We verwachten dat hetzelfde doorgaat in de komende kwartalen. Europa blijft goed presteren onder de huidige marktomstandigheden.’’

Kosten

In Apollo’s eerste kwartaal had de bandenfabrikant met een tegenslag te maken. Gedurende één productieweek werd in de Hongaarse fabriek een verontreinigde bandenmateriaalmix gebruikt. Alles bij elkaar werden 4.300 banden teruggeroepen.

Ook begon Apollo in het eerste kwartaal met een 3d-marketingcampagne in verschillende Europese steden om zijn nieuwe Vredestein Ultrac Pro ultra-ultra-high-performance zomerband te promoten. Zo investeerde het bandenbedrijf in een 3D-effect-animatie op het Piccadilly Lights-reclamebord op Piccadilly Circus in Londen.

Onderwerpen:

Auteur: Redactie Bandenportaal