Hankook ziet omzet iets stijgen

Hankook ziet omzet iets stijgen

De omzet van Hankook is in het derde kwartaal van 202 met 2,8% gestegen ten opzichte van dezelfde periode een jaar terug. Dit blijkt uit het gepubliceerde kwartaalverslag.
Corona
De omzet kwam uit op 1.886 miljard Koreaanse WON (1,36 miljard euro). Het bedrijfsresultaat steeg fors en kwam uit op 224,6 miljard Koreaanse WON (161,7 miljoen euro), een stijging van 24,6% ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Daarmee herstelde het bedrijf goed van de dip in het tweede kwartaal als gevolg van de Coronacrisis. Dit herstel is volgens Hankook vooral toe te schrijven aan de toegenomen verkoop van vervangingsbanden in belangrijke regio’s als Europa, Noord-Amerika en China. Daarnaast lag de verkoop van OE-banden en UHP-banden in China een stuk hoger.
Budget
Laufenn, het budgetmerk van Hankook, levert verder een belangrijke bijdrage met zijn productaanbod, aldus Hankook: “Als gevolg van toenemende vraag van klanten die op zoek zijn naar zowel kwaliteit als een concurrerende prijs. De prestaties van beide merken vullen elkaar aan en leiden tot uitbreiding van het klantenbestand. Daarnaast is Hankook van plan haar status als premium-merk te versterken door het uitbreiden van de samenwerking met wereldwijde autofabrikanten. Ook wil het bedrijf de verkoop van UHP-banden uitbreiden.

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.