Resultaten Hankook fors slechter

Resultaten Hankook fors slechter

In het eerste kwartaal van 2020 zijn de omzet en de winst Hankook fors afgenomen gte opzichte van een jaar eerder. Boosdoener is het Cioronavirus. Dit blijkt uit het zojuist gepresenteerde kwartaalverslag over het eerste kwartaal van 2020.
Dalende vraag
De omzet daalde met 13% tot 1.435,7 miljard Koreaanse WON (1,09 miljard WON) en de bedrijfswinst met 25% tot 105,8 miljard WON (80,4 miljoen WON). Deze slechte cijfers weerspiegelen een sterke daling in de vraag naar banden veroorzaakt door de wereldwijde economische achteruitgang door de COVID-19 pandemie en het lagere consumentenvertrouwen: “COVID-19 heeft een grote impact op de markt  gehad”, aldus Hankook Tire. “Er was niet alleen sprake van een afname naar banden in de vervangingsmarkt, maar ook een lagere vraag naar banden voor de eerste montage.”
UHP Banden
Ondanks deze daling meldt Hanjkook Tire dat de verkoop van UHP banden (18 inch en groter) nog steeds groeit. Het aandeel van de totale verkoop van banden voor personenauto’s bedroeg 33,7%, wat een toename van 2,7% is vergeleken met dezelfde periode vorig jaar.
Hankook zegt dan ook van plan te zijn haar status als premiummerk verder te consolideren door het uitbreiden van de verkoop van UHP banden in belangrijke markten en van de levering voor eerste montage aan premium autofabrikanten. Hiertoe gaat Hankook over tot een diverser productaanbod en een continue uitbreiding van verkoopkanalen gebaseerd op wereldwijde productie- en distributienetwerken.

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.