Verlies voor Delticom in eerste half jaar 2019

Verlies voor Delticom in eerste half jaar 2019

Delticom zag in het eerste half jaar van 2019 haar omzet en winst teruglopen. Dit blijkt uit het gepresenteerde halfjaar verslag.
Dalen
Het van oorsprong Duitse bedrijf zag de omzet in H1 met 2 procent dalen tot 285 miljoen euro. Het aantal klanten daalde ook met 1,8 procent, tot 497 duizend. De brutowinst voor rente en afschrijvingen (ebitda) was in H1 negatief. Het bedrijf boekte een verlies van 3,7 miljoen euro. Over H1 van 2018 werd nog een winst van 6,8 miljoen geboekt.
Economische ontwikkelingen
Volgens Delticom is een belangrijke reden de aankoop vorig jaar van de sterk verlieslatende webwinkel Allyouneed Fresh. Als belangrijkste oorzaak voor de teruggelopen omzet zijn de macro-economische ontwikkelingen, zoals Chinees-Amerikaanse handelsconflict, de Brexit en de dalende economie in Duitsland.
Delticom begon in 2000 met Reifendirekt.de en heeft inmiddels 140 webshops in 42 landen. Onder meer Tirendo.nl, Autobandenmarkt.nl en Probanden.nl zijn labels van Delticom. Naast banden levert Delticom ook auto onderdelen en olie via gespecialiseerde online shops.

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.