Goodyear duikt in de min

Goodyear duikt in de min

In het eerste kwartaal van 2019 dook Goodyear in de min. Het bedrijfsresultaat daalde 31% en er werd verlies geleden. Dit blijkt uit de kwartaalresultaten in het eerste kwartaal van 2019.
Bedrijfsresultaat
Het bedrijfsresultaat kwam uit op 190 miljoen dollar. Een jaar eerder was dat nog 281 miljoen dollar. De omzet daalde 6% tot 3,8 miljard dollar, vanwege negatieve valuta-effecten en een lager verkocht volume, deels vanwege hogere verkoopprijzen. De hoeveelheid verkochte banden kwam uit op 38 miljoen, 3 procent lager dan een jaar eerder. Vooral het volume OE-banden daalde, namelijk met 7%.
Verlies
Het verlies van Goodyear bedroeg in het eerste kwartaal van 2019 61 miljoen dollar. Een jaar eerder was de winst nog 75 miljoen dollar. Volgens Goodyear was dit verlies voor een belangrijk deel te wijten aan hoge investeringen voor de modernisering van twee bandenfabrieken in Duitsland
Volgens CEO Richard Kramer heeft Goodyear in het eerste kwartaal fors geinvesteerd om haar concurrentievermogen te vergoten. “Hierdoor is het bedrijf in staal om haar premiumbanden sneller en betere te leveren aan haar klanten in Europa.”

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.