Yokohama: hogere omzet, lagere winst

Yokohama: hogere omzet, lagere winst

Yokohama Rubber heeft in 2018 een omzet behaald vsan 50,2 miljard yen, een stijging van 0,6% ten opzichte van 2017. Het bedrijfsresultaat daalde 0,4% tot 53,5 miljard yen. Dit blijkt uit het jaarverslag over 2018.
Hoogste ooit
Hiermee is de omzet de hoogste ooit behaald. De winst daalde 10,9% tot 35,6 miljard yen, voornamelijk veroorzaakt door een afwaardering van de productievestiging in Mississippi (VS). Voor de bandendivisie daalde de omzet in original equipment in Japan en daarbuiten. In Japan had dat te maken met de gevolgen voor de autoproductie door natuurlijke rampen. Buiten Japan had de dalende omzet te maken met een lagere autoproductie door teruggelopen verkoopaantallen. Het aantal modellen met OE-banden van Yokohama steeg wel.
Yokohama behaalde in Japan wel een hogere omzet in de vervangingsmarkt. Dit kwam vooral door de groeiende afzet van winterbanden en de groeiende populariteit van de Advan en BluEarth. Buiten Japan had de bandenproducent last van slecht weer, nadelige wisselkoersen en zorgen om handelsbelemmeringen tussen China en USA.
ATG
Bedrijfsonderdeel ATG (Alliance Tire group) zag omzet toenemen door toename in het original equipment segment en herstel in de vraag naat landbouwmachines.
Voor 2019 rekent Yokohama op een omzet van 660 miljard yen, 1,5% meer dan 2018. Voor het bedrijfsresultaat wordt rekening gehouden met een groei van 7,5% tot 57,5 miljard yen. Voor de winst is dit een groei van 12,5% tot 40 miljard yen.

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.