Michelin integreert bandenwebshops

Michelin integreert bandenwebshops

Na tien jaar gaat de stekker uit Popgom.nl. Daarvoor in de plaats komt Hallobanden.nlDit meldt Automotive Management.
Hallobanden
Bandenfabrikant Michelin voegde afgelopen jaar in Frankrijk zijn bandenwebshops Popgom en Allopneus samen. Nu gaat ook in de Benelux de website Popgom uit de lucht. Daar komt Allopneus voor terug. In Nederland en Vlaanderen is dat onder de naam Hallobanden.nl.
Michelin is sinds 2015 aandeelhouder in Allopneus, de marktleider in Frankrijk met online bandenverkoop. Zelf startte de fabrikant in 2008 met Popgom en was hiermee met wisselend succes actief in Frankrijk, België, Nederland en Spanje. Voor Allopneus betekent de integratie van Popgom dat het ook buiten de landsgrenzen van Frankrijk actief wordt.
“Het bedrijfsmodel van Allopneus.com heeft zich bewezen op de Franse markt, de internationalisering op middellange termijn was altijd al een van onze doelen”, zegt ceo Mathieu Blaise. “De fusie met Popgom geeft ons de mogelijkheid om het proces te versnellen en onmiddellijk operationeel te zijn in drie nieuwe markten.”
Allopneus
Allopneus werd in 2004 opgericht en komt voort uit een traditionele bandengroothandel. Het familiebedrijf heeft zijn hoofdkantoor in Aix-en-Provence, in het zuiden van Frankrijk. Naast banden voor personenauto’s en bedrijfswagens levert Allopneus ook banden voor motoren, industrie, agri en oldtimers. Het centrale magazijn in Valence heeft een capaciteit van ruim 1,2 miljoen banden, meer dan 25.000 referenties en een dagelijkse verzendcapaciteit van 50.000 banden. In 2016 realiseerde Allopneus een omzet van 250 miljoen euro en een netto resultaat van 4,1 miljoen euro.

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.