Opmars vierseizoenenband zet door

Opmars vierseizoenenband zet door

Bandenmerken Top10De vierseizoenenband blijft aan populariteit winnen, inmiddels rijdt 7,2% van de Nederlanders het hele jaar door op deze band.

Bandenmonitor
Dit blijkt uit de KwikFit Bandenmonitor 2017, waarin JES Marketing ruim 2.000 onderzocht in opdracht van KwikFit. De overall winnaar met het grootste wegdekaandeel is voor het derde jaar op rij Continental, al daalde het aandeel in het afgelopen jaar met 1,7% tot 20,9%. Michelin eindigde op de tweede plaats met een wegdekaandeel van 19,8%.. De nieuwe nummer 3 is Vredestein met een wegdekaandeel van 7,8%.

Vredestein
Volgens Arjan van der Meer, marketing directeur van KwikFit, is Vredestein met afstand de grootste speler op het gebied van vierseizoenen- en winterbanden: “Dit merk dankt zijn top 3 positie aan de positieve testresultaten van de Quatrac en de goede reputatie in ons land, het is toch een beetje ‘ons’ merk.”

Goodyear staat op plek 4 met een redelijk stabiel aandeel van 6,1%, Bridgestone blijft aandeel verliezen en staat nu op plek 5 met 4,7%. Daarna komt Hankook met een aandeel van 4,6%. “Het Zuid-Koreaanse merk plukt duidelijk de vruchten van de forse marketinginvesteringen.”

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.