Populariteit vierseizoenenband blijft groeien

Populariteit vierseizoenenband blijft groeien

ViersiezoenenbandHet aandeel auto’s op vierseizoenenbanden blijft stijgen. Dit blijkt uit de KwikFit Bandenmonitor, die is opgesteld na onafhankelijk onderzoek van JES Marketing Onderzoek.

Groei sinds 2012
Dit jaar is het marktaandeel van de vierseizoenenband in Nederland gegroeid tot 6,7%. In 2015 was dit nog 5,3%..Volgens KwikFit was deze stijging geheel volgens de verwachtingen en groeit het aandeel al vijf jaar; in 2012 was dat nog 2,3%. “Sinds 2012 stijgt het wegdekaandeel van de vierseizoenenband”, aldus Arjan van der Meer, marketing directeur van KwikFit. “Hiermee lijkt deze band definitief een positie in de markt te hebben bemachtigd. Een vierseizoenenband is in feite een compromis tussen een zomer- en winterband. Hij beschikt over kenmerken van beide banden, maar kan bij winterse omstandigheden niet tippen aan een  winterband.”

Voorjaarsmeting
Het onderzoek is uitgevoerd in februari 2016 onder ruim 2.200 particuliere en zakelijk gereden auto’s. Dit is de negende keer dat het onderzoek is gedaan en de vijfde voorjaarsmeting. De najaarseditie van het onderzoek wordt gedaan in augustus, ruim na de zomerbandenwissel.

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.