Veiligheid op nat wegdek belangrijkste criterium autoband

Veiligheid op nat wegdek belangrijkste criterium autoband

Veiligheid en comfort onder natte omstandigheden zijn voor bijna de helft van de Europeanen de belangrijkste eigenschappen van autobanden. Dat blijkt uit marktonderzoek van Bridgestone onder 6.000 consumenten in zes landen.
Kosten
Tegelijkertijd komt uit het onderzoek naar voren dat kosten een belangrijke rol spelen bij de keuze van de autobanden. ‘Controle blijven houden onder alle omstandigheden’ en ‘een korte remweg op een bevroren of besneeuwd wegdek’ scoren eveneens hoog. De kennis over banden is maar klein, ze worden vooral gezien als product. Ongeveer tachtig procent van de automobilisten wendt zich voor verkoopadvies tot een auto- of bandendealer.
Importbanden
De keuze voor een set banden is bij de meeste consumenten kostengedreven. Goedkope importbanden, voornamelijk uit China, worden steeds meer verkocht, zo laten ETRMA gegevens zien. De import van banden vanuit China naar Europa is tussen 2007 en 2013 bijna verdubbeld en vertegenwoordigde in 2013 45 procent van alle naar Europa geïmporteerde banden.

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.