OBO lanceert app voor bandenreparaties

OBO lanceert app voor bandenreparaties

Herman HuttenBandenproducent OBO heeft een bandenreparatie app ontwikkeld waarmee men eindgebruikers kan informeren over de duurzame mogelijkheden van bandenreparatie.
Bandenreparatie
Volgens OBO worden veel versleten banden bij schade nog weggegooid en vervangen door een nieuwe band. “Is de kapotte band op 1 as verbonden, dan is er kans dat beide voorbanden vervangen moeten worden. En dat is onnodig. Door een band te repareren stel je vervanging uit en daarmee ook de belasting op het milieu.”
De app bestaat uit  een reparatie- en een karkasonderdeel. In het reparatie onderdeel kan men aan de hand van de maten, schadelocatie en een te uploaden foto zien of je band te repareren is. In het karkasonderdeel kunnen gebruikers overbodige, gebruikte of versleten banden (karkas) aanbieden.
Testpanel
De applicatie is door een groep van echte gebruikers getest. “We zien dat de modernisering van het bedrijfsleven doorgaat”, aldus directeur Herman Hutten. “Vooral de jonge generatie bezit bijna allemaal wel een smartphone. Om informatie op de juiste tijd en plek te krijgen is dit de ultieme manier om de klant te helpen.”
OBO richt zich met de app vooral op de loonwerkers en landbouwmechanisatie bedrijven. De eerste introductie is in Nederland. Vervolgens wordt er uitgebreid naar omliggende landen.
De app is te downloaden in de app store van Apple en Android.

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.