Michelin ziet omzet stijgen

Michelin ziet omzet stijgen

Michelin boekte in het derde kwartaal van 2018 een omzet van 5,6 miljard euro, 5,2 procent hoger dan een jaar geleden. Redenen zijn het hogere verkoopvolume, gunstige valutaeffecten en een betere prijsmix. Ook steeg het marktaandeel van 18 inch banden en van banden voor grotere personenauto´s. Dit blijkt uit het zojuist verschenen kwartaalverslag.
Daling
De verkoop van truckbanden nam 3% af, maar die van banden in het specialty segment (mijnbouw, offroad, vliegtuigen en tweewielers) nam 15% toe. In de eerste negen maanden van 2018 kwam de omzet van Michelin uit op 16,2 miljard euro, 1,1% lager dan een jaar eerder. De verkochte volumes stegen met 2,9%.
Voor het vierde kwartaal verwacht Michelin dat de krimp die zich later in het derde kwartaal heeft ingezet voor de personenauto- en bedrijfsautobandenmarkt zich zal doorzetten. Wel denkt Michelin een verdere toename van het verkoopvolume in het 18 inch segment en van banden voor grotere personenauto´s, hoewel prijsstijgingen de stijgende volumes iets zullen afzwakken.
Groei
Voor 2019 verwacht Michelin 1.5% groei voor de markt van personenauto- en lichte truckbanden. De markt voor truckbanden blijft stabiel en de markt voor speciality banden groeit 4-5%. Het bedrijf rekent dan op een bedrijfsresultaat dat rond 150 miljoen euro hoger uitvalt.

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.