KwikFit Bandenmonitor: vierseizoenenband wint aandeel

KwikFit Bandenmonitor: vierseizoenenband wint aandeel

Deze afgelopen zomer reden er meer mensen op vierseizoenenbanden, zo blijkt uit de veertiende KwikFit Bandenmonitor uitgevoerd in augustus 2018 onder ruim 2.200 auto’s in Nederland.
Vredestein
De opmars van de vierseizoenenband zet door met een aandeel van 8,8%, zo laat het onderzoek. Met name Vredestein profiteert van deze groei en heeft binnen dit segment een wegdekaandeel van een riante 36,7%. De aanbieders Michelin, Vredestein en Goodyear staan in de top drie in het segment. Het aandeel van Michelin in dit segment fluctueert en beslaat momenteel een respectabele 13,3%. Het merk wordt gevolgd door Goodyear met 7,1%. Dit merk kampt de afgelopen jaren met een slinkend aandeel binnen dit segment.
Winterbanden
Volgens KwikFit kan worden gesteld dat de groei van vierseizoenenbanden kan worden toegeschreven aan de afname van het wegdekaandeel winterbanden.
De KwikFit Bandenmonitor is uitgevoerd in augustus 2018 onder ruim 2.200 particuliere en zakelijk gereden auto’s, ruim na de zomerbandenwissel.

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.