Michelin en Sumitomo starten joint-venture

Michelin en Sumitomo starten joint-venture

Michelin North America en Sumitomo Corporation of Americas gaan hun distributie van vervangingsbanden in Noord-Amerika samenvoegen in een nieuwe joint-venture. Hiermee ontstaat de tweede grote bandenverkoper op de Amerikaanse en Mexicaanse bandenmarkt.
TBC Corporation
In de joint-venture hebben beide bedrijven een aandeel van 50%. De nieuwe verkooporganisatie gaat opereren onder de merknaam NTW en is onderdeel van de bandenverkoper TBC Corporation. Het nieuwe bedrijf telt 59 distributiecentra voor banden en meer dan 2.400 verkooppunten die zich bezig houden met de verkoop van vervangingsbanden in de VS. “Met de nieuwe joint venture kunnen we een uitgebreide geografische footprint bieden met een groter bandenassortiment“, aldus
directeur Scott Clark. “Ook kunnen we een betere en snellere levering en service bieden. We denken ook dat Michelin’s succesvolle ervaring in mobiliteitsservices waarde kan toevoegen.”
Hele land
De joint venture bestrijkt nu het hele land en is daarmee volgens Michelin en Sumitomo beter in staat een rol te spelen in de toenemende behoefte aan fleetmanagement oplossingen en de toenemende complexiteit van bandentechnologie en -service.
De oprichting van de joint-venture is onder voorbehoud van de gebruikelijke goedkeuring door de concurrentieautoriteiten.

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.