Q3: omzet Michelin daalt 2,5%

Q3: omzet Michelin daalt 2,5%

In het derde kwartaal van 2016 zag Michelin haar omzet ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar met 2,5 procent dalen naar 5,18 miljard euro. Dit laat de bandenproducent weten in haar verslag over het derde kwartaal.

Prijsbeleid
Michelin wist de zaken toch op de rails te houden door onder meer ‘een prijsbeleid dat de technologische leiderspositie weerspiegelt’. Bovendien doet het bedrijf het uitstekend in het segment van de 17 inch en grotere banden.
Volgens de fabrikant ligt de West-Europese bandenmarkt er nog altijd uitstekend bij. De vraag naar winterbanden is door de zachte winter echter minimaal geweest. In Oost-Europa is daarentegen sprake van een scherpe krimp, vooral door de problemen in Rusland, terwijl het beeld elders in de wereld gevarieerd is.

Goedkope banden
In het derde kwartaal wist de Franse fabrikant 1% meer personenautobanden in het OE-segment te verkopen. In de eerste negen maanden was dit nog 4%. De afzet aan vervangingsbanden liet een lichte daling zien, wat Michelin mede wijt aan de invoer van goedkope banden van buiten Europa. Bij banden voor vrachtauto’s houdt West-Europa eveneens de groei redelijk vast maar is in China nu sprake van een forse daling.

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.